Pàgines

19 de gen. 2012

Esborranys

Que pretenc amb aquest bloc? encara no ho se, tot ha vingut donat pel FaceBook. M'explico, jo no havia entrat fins fa dos mesos mai a una xarxa social més enllà de la UOC, però el meu fill, l'Iain, que està rodant per aquests mons, amb el seu company el Llorenç es van fer un bloc (World Walkers), però no hi han penjat fotos encara, i el Llorenç té Facebook i penja les fotos. Així que per poder veure les fotos entro al face, i ... descobreixo tot un món de possibilitats de comunicació amb amics, família, i d'informació, a la vegada que una plataforma per reflexionar col·lectivament, però tota la informació sembla efímera i caòtica... i es llavors que em pregunto per les possibilitats del bloc,  i aquí estic!


Be aquesta és una nova experiència que em té captivada, anem a provar que en podem fer, i descobrir nous espais de interacció ...
De moment són els aspectes tècnics bàsics els que vaig explorant, com escriure per primer cop, o veure com afegir una imatge, així que començarem amb una del meu poble                             


Xerta i el seu riu que en és de bonic!!!








I la dificultat rau en si el text i el seu format em domina a mi, o si aconsegueixo més que sigui negociar un marge de llibertat! ja!
Els gadgets, les pestanyes, els colors, el fons,... vaig explorant i em passen les hores, vaig configurant, reunint blocs i links que em semblen interessants,... de moment la forma més que el contingut, i faig la lletra gran per sentir-me còmoda al llegir, potser és massa gran... provarem...



Recordo la primera vegada que vaig tenir a l'abast un ordinador, era el dels meus fills, jo encara escrivia amb una màquina Olivetti, de quan vaig començar a la universitat, i em feia por el teclat, no recordava mai com es feia per esborrar una paraula si m'equivocava, i "panicava", ells, els meus fills van ser els meus mestres, i vaig atrevir-me a adquirir el meu primer laptop, i matricular-me a la UOC per estudiar psicologia. 
La màquina em feia temor, i la meva ignorància vergonya, poc a poc he anat perdent la vergonya i agafant confiança, i ara forma part de la meva vida. M'ha captivat, la seva capacitat per produir texts, aconseguir informació. L'haver d'aprendre un altre cop a escriure ha estat i és un repte interessant que continuo encara ara. 


El poder interactuar amb gent que no he vist mai per fer un treball, per discutir de un tema, ha omplert la meva casa de gent que no conec, i les emocions han brollat, simpatia, antipatia,  de les paraules escrites he forjat persones i les he caracteritzat amb una energia que percep quan interactuo amb elles... Fins i tot he hagut d'acostumar-me a mesurar el que dic, queda escrit i les paraules no se les endú el vent. La capacitat de comunicació és immensa però a la vegada mancada de les onomatopeies, expressions facials i corporals, i entonacions que jo tan faig servir per arrodonir el que vull dir,... i això de vegades et juga males passades!!  T'exigeix més reflexió sobre el què i cóm ho has de dir per a ser entesa, i has de simplificar, organitzar el caos en el que normalment expresso les meves idees... Encara no ho he aconseguit del tot, però vaig aprenent, aprenent tant!! Hi han tantes coses que adquireixen importància, punts, comes, paràgrafs, accents,.... però a la vegada desaprens altres coses, ai!! el corrector, ja no sé escriure sense ell, la meva memòria ortogràfica la tinc guardada al processador de text, jajaja! i altres memòries també les guardo al disc dur.


Aquesta és la meva primera entrada, de moment he pensat fer servir la pàgina de inici per fer reflexions quotidianes, i anar obrint pestanyes per a altres qüestions, com pot ser sobre la meva llicenciatura de psicologia que estic a punt d'acabar, per al que he obert una nova pestanya, es clar que no ser com classificar els links, webs, blocs, etc.,  per temes, aniré provant diferents possibilitats, tal i com faig amb els colors i les formes.


Ah! i tothom és benvingut per fer els comentaris i aportacions que creguin oportuns, si no els trobo prou interessants els esborraré, jejeje, soc la BLOCMASTER.